sabt nam 1400

ضمن عرض تبریک به مناسبت پذیرش شما در دانشگاه بزرگ فردوسی مشهد در سال تحصیلی 1401-1400،به اطلاع می رساند مراحل ثبتنام در این دانشگاه در دو مرحله: مرحله اول ثبت نام الکترونیکی شامل 3 گام و مرحله دوم؛ ثبت نام حضوری و تحویل مدارک به شرح ذیل می باشد:

مرحله اول: ثبت نام الکترونیکی شامل 3 گام زیر:

گام اول: مطالعه دقیق این اطلاعیه و سایر اطلاعیه های ثبت نام در سایت دانشگاه فردوسی مشهد

و وبگاه مدیریت آموزشی دانشگاه به نشانی: http://edu.umac.ir  ، منوی پذیرفته شدگان سال

1400 ، زیرمنوی دوره کارشناسی و دکتری عمومی

 گام دوم: اسکن مدارک زیر و ذخیره آن جهت استفاده در گام بعدی:

نکته بسیار مهم: حجم هر فایل باید کمتر از 500 کیلو بایت و با فرمت jpg/image باشد

1 (عکس تمام رخ 4×3 تهیه شده در سال جاری با رعایت شئونات اسلامی

2 (تمام صفحات شناسنامه

3 (کارت ملی پشت و رو

4 (مدرک تحصیلی:

4-1 (فارغ التحصیلان ترمی واحدی یا سالی واحدی با مدرک پیش دانشگاهی شامل مدارک زیر:

1 -مدرک دیپلم

2 -ریزنمرات دیپلم

3 -مدرک پایان دوره پیش دانشگاهی

4 -ریزنمرات دوره پیش دانشگاهی

4-2 (فارغ التحصیلان دارای دیپلم دوره دوم متوسطه (شش،سه، سه) یا دیپلم چهارساله قدیم یا شامل مدارک زیر:

1 -دیپلم کامل متوسطه

2 -ریزنمرات دیپلم

4-3 (مدرک کاردانی (درصورت فارغ التحصیلی درمقطع کاردانی)  

5 (برای دارندگان مدرک کاردانی گروه آموزشی پزشکی گواهی انجام خدمات قانونی مقرر پایان طرح

6 (مدرک نشان دهنده وضعیت نظام وظیفه (ویژه آقایان با توجه به مندرجات بخش- مقررات وظیفه عمومی

صفحه 22 و 23 دفترچه راهنمای ثبت نام و شرکت در آزمون سراسری سال 1400 (شامل موارد زیر:

الف-کارت پایان خدمت یا معافیت

ب- دانش آموزان سال آخر در مقطع قبلی(دیپلم) یا دانشجوی سال آخر در مقطع کاردانی

ج- ترخیص ازخدمت،

د- مدرک حوزوی

7 (موافقت بدون قید وشرط اداره متبوع و یا مرخصی سالانه جهت کارمندان دولت

8 (ثبت کد دریافتی از سامانه تأیید مدرک تحصیلی به نشانی: http://emt.mdu.ir   برای دریافت تاییدیه

مقطع قبلی توسط دانشگاه.

گام سوم: ثبت نام الکترونیک:

مراجعه به وب سایت مدیریت آموزشی دانشگاه به نشانی: http://edu.um.ac.ir  منوی پذیرفته شدگان سال 1400 ، زیرمنوی ثبت نام الکترونیک و انجام ثبت نام الکترونیکی در طی روزهای شنبه مورخ 10 مهر 1400 لغایت دوشنبه مورخ 12 مهر 1400 و انجام ثبت نام الکترونیکی و دریافت پرینت رسید ثبت نام.

ضمناً در زمان ثبت نام الکترونیک، لازم است دانشجویان مبلغ 400.000 ریال به صورت پرداخت الکترونیکی از طریق لینک مربوط بوسیله کارت های عضو شبکه شتاب بابت صدور کارت دانشجویی پرداخت نمایند.

در هنگام ثبت نام الکترونیک و ارسال مدرک مشخص کننده وضعیت نظام وظیفه به موارد زیر دقت فرمایید:

الف- دارندگان کارت پایان خدمت یا معافیت، گزینه کارت پایان خدمت یا معافیت را هنگام ارسال مدارک در

ثبت نام الکترونیک انتخاب نمایند.

ب- دانش آموزانی که در سال تحصیلی 1400-1399 دانش آموز سال آخر بودند، گزینه وضعیت نظام وظیفه -

فارغ التحصیل نیمسال اول و دوم سال تحصیلی قبل را، هنگام ارسال مدارک در ثبت نام الکترونیک انتخاب و

مدرک تحصیلی خود را ارسال نمایند.

ج- دارندگان برگ اعزام به خدمت با تاریخ اعزام حداکثر 1 مهر 1400 فاقد غیبت، گزینه وضعیت نظام وظیفه-برگ اعزام بخدمت بدون مهر غیبت را هنگام ارسال مدارک در ثبت نام الکترونیک انتخاب نمایند.

د- پذیرفته شدگان درحال انجام خدمت مقدس سربازی، قبل از ثبت نام الکترونیک، به مدیریت آموزشی دانشگاه فردوسی جهت دریافت نامه درخواست ترخیص ازخدمت، مراجعه و هنگام ثبت نام الکترونیک، نامه معافیت تحصیلی صادره از معاونت وظیفه ناجا را با انتخاب گزینه وضعیت نظام وظیفه- ترخیص ازخدمت ارسال نمایند.

ه- موافقت با تحصیل همزمان برای حوزوی ها (انتخاب وضعیت نظام وظیفه- معافیت حوزوی به هنگام ارسال

مدارک در ثبت نام الکترونیک)

راهنمای ثبت نام در پایان همین اطلاعیه آمده است

پرداخت شهریه علی الحساب برای دانشجویان دوره نوبت دوم:

دانشجویان نوبت دوم بایستی در زمان ثبت نام الکترونیکی از پرتال دانشجویی: http://pooya.um.ac.ir  

منوی مالی، زیرمنوی پرداخت الکترونیکی و با انتخاب گزینه پرداخت شهریه که قابل پرداخت با تمامی کارت های

عضو شبکه شتاب می باشد، مبلغ اعلام شده را پرداخت نمایند. (دانشجویان مقطع کارشناسی مبلغ 12.000.000 ریال، دانشجویان دکتری عمومی دامپزشکی مبلغ 33.000.000 ریال .

یادآور می شود مبالغ مذکور برای دانشجویان نوبت دوم بخشی از شهریه نیمسال اول 1401-1400 می باشد و

باقیمانده شهریه بایستی تا قبل از انتخاب واحد نیمسال دوم پرداخت گردد. ضمنا شهریه پرداختی به هیچ عنوان

برگشت داده نمی شود.

مرحله دوم: ثبت نام حضوری و تحویل مدارک:

نحوه و زمان ثبت نام حضوری بعدا اعلام خواهد شد. دانشجویان لازم است در زمان اعلامی مراجعه و اصل مدارک اسکن شده را تحویل دهند.